Økonomi¶
Oversigt¶
Økonomiafdelingen håndterer regnskab, fakturering og rapportering for OCC.
Nuværende systemer¶
- C5 - Regnskab (udfases)
- Business Central - Nyt regnskabssystem (implementering i gang)
- Excel - Samler data fra forskellige systemer til rapportering
Nøglepersoner¶
- Camilla - Har været med i Mews-implementeringen på Hotel Odeon, "mega skarp" på systemskifte
Kendte processer¶
Afventer detaljeret kortlægning
Fakturering¶
- For messe: Økonomi sender fakturaer (via C5)
- For konference: Projektleder sender selv faktura (via Picanto)
Rapportering¶
- Samler manuelt data fra forskellige systemer
- Konsoliderer i Excel
Snitflader¶
- Alle afdelinger - Fakturering og rapportering
- Messe - Sender fakturaer på vegne af messe
Kendte udfordringer¶
- "Voldsomt mange mennesker" sidder i økonomi pga. manuel dataindsamling
- Skal hente data fra mange forskellige systemer
- Når økonomi sender fakturaer for messe, kender de ikke arrangementet - kan ikke fange fejl
Anbefaling fra mødet¶
Fakturering bør ske i det system der kender arrangementet (Opera), ikke i økonomi. Økonomi bør fokusere på bogføring, kontoafstemning og indbetalinger.