Gå til indholdet

Økonomi

Oversigt

Økonomiafdelingen håndterer regnskab, fakturering og rapportering for OCC.

Nuværende systemer

  • C5 - Regnskab (udfases)
  • Business Central - Nyt regnskabssystem (implementering i gang)
  • Excel - Samler data fra forskellige systemer til rapportering

Nøglepersoner

  • Camilla - Har været med i Mews-implementeringen på Hotel Odeon, "mega skarp" på systemskifte

Kendte processer

Afventer detaljeret kortlægning

Fakturering

  • For messe: Økonomi sender fakturaer (via C5)
  • For konference: Projektleder sender selv faktura (via Picanto)

Rapportering

  • Samler manuelt data fra forskellige systemer
  • Konsoliderer i Excel

Snitflader

  • Alle afdelinger - Fakturering og rapportering
  • Messe - Sender fakturaer på vegne af messe

Kendte udfordringer

  • "Voldsomt mange mennesker" sidder i økonomi pga. manuel dataindsamling
  • Skal hente data fra mange forskellige systemer
  • Når økonomi sender fakturaer for messe, kender de ikke arrangementet - kan ikke fange fejl

Anbefaling fra mødet

Fakturering bør ske i det system der kender arrangementet (Opera), ikke i økonomi. Økonomi bør fokusere på bogføring, kontoafstemning og indbetalinger.